Италия,Пътешествия,Пътешествия в чужбина

Къде да отседнем в Тоскана – Италия част 10

Често хората се питат “Къде да отседнем в Тоскана?”
Днес ще ви заведа в къщата, в която ние избрахме да отседнем във Фолоника, Тоскана.
Защо Фолоника? Защото не е далеч от Сиена, а има и излаз на море. Ето къде се намира на картата. Идеята беше вечерта да изпратим Слънцето с чаша вино на плажа.

Видяхме къщата, която бяхме избрали, още в далечината, но я подминахме, тъй като не очаквахме наживо да е толкова хубава и мислехме, че сме се объркали. Продължихме напред, спряхме до един магазин и заредихме багажника на колата с вино, сирена и прошуто. GPS-ът ни върна обратно и упорито сочеше, че точно това е къщата /Fattoria Cirene/. Така се и оказа.

Тази статия съдържа партньорски връзки. За всяка покупка, направена чрез една от тези връзки, получавам малка комисионна, която отива за поддръжката на този сайт, без допълнителни разходи за вас. Благодаря! –

Къщите на Тоскана

Характено за традиционната архитектура на Тоскана е използването на камък, дърво, ковано желязо. С прости, изчистени линии и елементи, използвани още от Римската империя, къщите на Тоскана са изградени в рустикален стил, особено подходящ за Средиземноморието и все по-често използван в други части на света.

Линк към къщата

Къде да отседнем в Тоскана

Тосканският дизайн се фокусира върху простотата и функционалността и няма излишни декорации. Външните пространства в тосканските домове обикновено са предназначени за хранене и забавление, затова в градините ще видите много маси и столове, както и големи чадъри или перголи, които осигуряват сянка. Ние бяхме истински късметлии с басейн в градината.

Тоскана е регион с корени от древността и много от нейните сгради са били използвани от поколения, с разширения и допълнения, добавяни с течение на времето. По-новите сгради в тоскански стил продължават да използват грубо обработен камък за външните стени, както и за вътрешните дворове и градинските стени. Ние бяхме настанени в тази малка къщичка в градината.

Интериора на тосканските къщи

Характерни за интериора на къщите в Тоскана са каменните подове, таваните с дървени греди, стените с мазилка или теракотени плочки. В тосканските всекидневни място заемат удобните кътове за сядане, като дивани и фотьойли, тапицирани с естествени материали. На пода често присъстват големи килими, изработени от вълна или памук в земни тонове като кафяво и зелено.

Къде да отседнем в Тоскана

Кухнята е една от най-важните стаи във всеки дом. Кухните в Тоскана обикновено са големи в стил рустик с много плотове и различни възможности за съхранение. Шкафовете са боядисани в бяло или кремави цветове с дръжки от ковано желязо. Стените са светли, а теракотените плочки придават акцент на помещението.

В тосканските спални обикновено леглото е голямо, с дървена табла и различни детайли. Стените често са боядисани в светли цветове като бежово или градинско зелено, а подовете са направени от дърво с грубо покритие.
Идеята да отседнем във Фолоника беше вечерта по залез слънце да си пием виното на плажа. Е, познайте дали стигнахме до морето 😁

→ Къде да отседнем в Тоскана

Други предложения

→ 14-дневния ни маршрут в Италия:

София – ТриестВенецияВеронаПорто ВенереЧинкуе ТереПиза Флоренция Кианти /по пътя на виното/- Сиена ФолоникаПомпей ПозитаноАмалфиМатера – Алберобело – Бриндизи /ферибот до Игуменица/ – София

→ За контакт:

Ако имате въпроси, свързани с организацията на самостоятелно пътуване до Италия или имате нужда от съдействие, не се колебайте да се свържете с мен на адрес: myplacestovist2021@gmail.com